Ivemon Ambulàncies Egara no realitza el manteniment adequat a les ambulàncies del servei no urgent. Vehicles en mal estat de conservació i carregats de kilòmetres suposen un perill per al personal i pacients.
Des de fa ja un parell d’anys, els vehicles del servei no urgent de l’empresa Ivemon Ambulàncies Egara pateixen una deixadesa extrema, posant en risc la vida del personal i dels pacients que traslladen. L’empresa, sabedors que la licitació arriba al seu final, no ha renovat part de la flota de vehicles, sobretot al servei no urgent (TSNU), on es poden trobar ambulàncies amb més de 400.000 kilòmetres. A diferència del servei urgent que s’haurien d’haver renovat als 175.000 km. Una discriminació més entre el servei urgent i no urgent on l’administració fa orelles sordes.
Aquest no és l’únic problema, el manteniment deficient que l’empresa realitza als vehicles, esperant que passi el temps fins a la finalització de la licitació, suposa un greu perill per a les persones que es traslladen dins del vehicle, i també per a la resta d’usuaris/es de la via per on circulen aquestes ambulàncies. On estan les auditories del SEM per revertir aquestes situacions?
Pneumàtics en mal estat, desgastats, i que suposen un perill per als ocupants del vehicle.



Aquests afers no són únicament un problema de l’empresa que gestiona les ambulàncies, també ho són de l’administració, que no revisa, ni obliga a l’empresa a fer un manteniment adequat dels vehicles.
Resultat del desgast dels pneumàtics. Rebentada de roda en plena autovia, que per sort, no vam haver de lamentar cap incident més enllà de l’ensurt dels ocupants del vehicle. Però hauria pogut acabar en tragèdia, només la perícia i professionalitat del conductor/a va impedir mals majors.



Ambulàncies amb el tancament dels cinturons de seguretat en estat deplorable i que són un greu perill per als pacients. Lliteres que no recolzen les rodes a la rampa, destrossant les esquenes del personal. Després a l’informe anual de baixes per malaltia i accident l’empresa culparà als treballadors al·legant males postures. Tot, una incongruència i pirateria empresarial.



Estat lamentable i molt perillós dels cinturons de seguretat.













Cadires de trasllat sense empunyadures per poder baixar i pujar malalts dels domicilis. Tamborets solts dins de la cabina assistencial amb el perill que comporta en cas d’accident. Empunyadures de les lliteres trencades. Cinturons de seguretat en estat deplorable i un llarg etc. del qual no acabaríem mai. El SEM ens podria fer arribar els informes de les auditories d’aquests vehicles?












Un altre recull del deficient manteniment i deixadesa dels vehicles de TSNU per part de l’empresa Ivemon Ambulàncies Egara i de l’administració.






Ambulàncies amb més de 300.000 kilòmetres, algunes, fins i tot, amb més de 450.000 kilòmetres. Algú pot imaginar com se sent una persona malalta dins d’aquests vehicles? Perquè pareix que ni l’empresa, ni l’administració, tinguin en compte que les ambulàncies assisteixen i traslladen persones malaltes o accidentades.




Per finalitzar. Els vehicles de TSU (servei urgent), no havien de ser reemplaçats en arribar als 175.000 kilòmetres? Sabem que l’administració al final va cedir a les pressions de les empreses. Però els contractes estan per complir-los, no? O només els han de complir alguns/es? Us imagineu que els treballadors i treballadores no complissin el contracte signat amb les empreses? Què passaria? Llavors, per què les empreses no han de complir el contracte de licitació?
La permissivitat del SEM i CatSalut amb aquestes empreses d’ambulàncies està posant en perill la vida del personal i dels pacients. Aquest fet no és únic de l’empresa Ivemon Ambulàncies Egara, sinó de la majoria d’empreses de Catalunya que donen servei a l’administració.
Des de la CGT fem una crida al govern de Catalunya a posar remei urgentment a aquesta situació abans que lamentem alguna desgràcia. Obligueu les empreses a complir el contracte signat amb l’administració i les mesures de seguretat laborals, o rescindiu-lo urgentment amb aquestes empreses pirates.